Datum: 30. srpnja 2011.

Podjeli s prijateljima

Mladi iz mostarskog bratstva hodočastili u Asiz

U tjednu od 17. do 23. srpnja devetnaestero članova našega (mostarskog!) bratstva FSR-a s duhovnim asistentom, fra Josipom Vlašićem, hodočastilo je u Asiz, grad u kojem je živio i djelovao utemeljitelj franjevačkoga reda, sveti Franjo. Krenuli smo trajektom iz Splita 17. srpnja u 20.30h, a u Asiz stigli 18. srpnja u popodnevnim satima. Smjestili smo se u kući molitve Domus laetitiae koja pripada franjevcima kapucinima. Tu večer smo slavili Svetu Misu u kapelici, izmolili Večernju iz časoslova te nakon večere otišli u Porcijunkulu.

Sutradan, 19. srpnja, smo posjetili baziliku svetoga Franje i na grobu svetoga Franje slavili Svetu Misu. U obilasku smo svratili u crkvu Santa Maria sopra Minerva, a nakon toga u katedralu svetoga Rufina. Budući da se u katedrali svetoga Rufina nalazi krstionica na kojoj su kršteni sveti Franjo i sveta Klara tu smo obnovili svoja krsna obećanja. Poslije toga smo obišli Franjinu rodnu kuću (Chiesa nuova) i svetište San Francesco Picollino gdje se, prema predaji, rodio sveti Franjo. Nakon toga slijedi crkva svetoga Damjana u kojoj je Franjo čuo Kristov poziv da obnovi crkvu. Prije ulaska, a i na samom obilasku svih ovih katedrala, crkvi i crkvica fra Josip nam je objašnjavao sva značajna događanja koja su vezana uz njih. Poslije ručka smo imali slobodno vrijeme na raspolaganju, a u večernjim satima zajednički smo izmolili krunicu i Večernju časoslova.

U srijedu, 20. srpnja, nakon doručka smo se zaputili prema Porcijunkuli gdje smo slavili Svetu Misu. U Bazilici Gospe od Anđela, u kojoj se nalazi Porcijunkula, obišli smo sva važna mjesta koja su vezana uz život svetoga Franje i braće. Vraćamo se na ručak te u poslijepodnevnim satima krećemo na Carcere. Sami ili u grupicama razmišljajući o svemu uspinjemo se polagano do vrha. Gore smo, uz fra Josipovo tumačenje, razgledali sva mjesta gdje je Franjo boravio, molio, propovijedao, postio, pjevao, ljubio, te smo na jednom od mjesta gdje je molio s braćom i mi zajednički izmolili krunicu.

U četvrtak, 21. srpnja, smo išli na planinu La Verna gdje je sveti Franjo primio rane. Razgledali smo crkvicu Svete Marije Anđeoske, kapelu svetih rana i sve obližnje kapelice i važna mjesta. Do devete molitvene ure imali smo slobodno vrijeme za obilazak planine, molitvu, razmatranje i osamu. U 15h se u Bazilici moli Srednji čas te se nastavlja procesijom do kapele svetih rana na čemu smo i mi sudjelovali. Nkon toga smo slavili Svetu Misu te se zaputili prema Asizu. Ponovo smo zajedno izmolili Večernju iz časoslova.

U petak, 22. srpnja, smo dan započeli Jutarnjom molitvom te nakon doručka otišli u grad u ponovni obilazak. Bili smo na trgu gdje se sveti Franjo „odrekao“ svoga oca, u crkvi Santa Maria Maggiore, te u jednom maloj crkvici u gornjem dijelu grada, Santa Maria delle Rose, gdje smo uživali u jednoj predivnoj izložbi na temu Gospe. Vraćamo se na ručak te smo poslije toga slavili Svetu Misu nakon koje je bio blagoslov nabožnih predmeta. Svemu dođe kraj pa tako i našem boravku u Asizu. Slijedio je ponovni ukrcaj na trajekt na kojem nismo gasili duha radosti i molitve – Večernja iz časoslova, gitara, pjesma…

Sutradan ujutro, 23. srpnja, okupili smo se zajedno na trajektu na molitvu časoslova te podijelili svoja iskustva. Nakon što smo došli u Split slavili smo Svetu Misu kod sestara klarisa kao zahvalu Bogu na svim primljenim milostima. Zaista što drugo reći nego: „Bogu hvala!“ Sigurno se sada svatko od nas pita, nakon drugačijeg upoznavanja života svetoga Franje: “Gospodine što mi je činiti?“, vjerujući da nam On odgovara isto što i svetom Franji: „Vrati se u svoj zavičaj i tamo će ti se kazati što ti je činiti!“ U radosti se vraćamo svojim domovima i iščekivanju onoga što će nam se kazati.

PS. Fotografije uzete s Facebooka. Hvala Ivani Vili, Antoniji Bilić i Emiliju Periću!