Datum: 12. listopada 2018.

Podjeli s prijateljima

Članovi OFS-a Vitina hodočastili u Asiz

U nedjelju 23. rujna 2018. u večernjim satima, okupljanjem pred crkvom sv. Paškala u Vitini, započelo je hodočašće u Asiz 11 članova OFS-a sa župnikom i duhovnim asistentom fra Željkom Grubišićem. Oko 19 sati uputili smo se manjim busom Globtour-a kroz Hrvatsku i Sloveniju uz usputna kraća stajanja za odmor i okrepu, dolazimo u Padovu u 6.30 Po dolasku idemo u obilazak bazilike svetog Ante gdje imamo svetu Misu u kapelici svetog Maksimilijana Kolbea, zatim posjeta i razgledavanje svetišta Svetog Leopolda Mandića, Nastavljamo put prema Asizu gdje dolazimo u popodnevnim satima i smještamo se u hotel La Grazie.

Utorak započinjemo svetom misom u Donjoj Bazilici crkve Svetog Franje koju predslavi fra Željko, a zatim smo obišli Donju i Gornju baziliku kao i grob svetog Franje. Zatim slijedi posjeta crkvama svete Klare, rodnu kuću svetog Franje tj. crkvu koja je sagrađena na tom mjestu, Crkvu svetog Rufina gdje su kršteni sveti Franjo i sveta Klara, crkvu svetog Damjana i mjesto gdje je umrla sveta Klara i kapelicu iz koje je čudom sveta Klara spasila Asiz od napada neprijatelja blagoslivljajući sa Presvetim. Posjetili smo i Rivotortu, mjesto na kojem su se prvi put okupili sveti Franjo i braća da bi kasnije prešli u Porcijunkulu. Nakon večere bilo je slobodno vrijeme koje smo iskoristili za posjet crkve Gospe od Anđela, Porciunkulu, i tihu molitvu (crkva je bila otvorena u noćnim satima u devetnici svetom Franji).

U srijedu nakon doručka posjećujemo crkvu Gospe od Anđela, gdje smo u kapelici slavili svetu misu. Obilazimo svetište a zatim krećemo do Grreccia, srednjovjekovnog gradića gdje je sveti Franjo slavio Božić uz jaslice, a zatim i Casciu, mjesto Svete Rite gdje se nalazi njezin grob (tijelo neraspadnuto). Obilazimo svetište, posjećujemo njezin grob, Svetici nemogućeg kako je nazivaju preporučujemo se i stavljamo pod njezinu zaštitu. Krećemo nazad za Asiz gdje smo nakon večere ponovno imali priliku otići u Porciunkulu, osobna i tiha molitva u kolijevci franjevaštva.

U četvrtak, nakon doručka, odjava iz hotela i putovanje prema La Verni, brdu koji je sveti Franjo dobio na poklon od plemića iz Toscane. Slavimo svetu Misu koju predvodi fra Željko u kapelici svetog Bonaventure. Obilazimo kapelicu gdje je sveti Franjo dobio rane Isusove, sobe (špilje) gdje je boravio i ostale znamenitosti. Zadržavamo se do popodnevnih sati kada krećemo nazad na put za Hercegovinu.

Ovo je nezaboravno iskustvo koje ostaje duboko u našem životu te nadahnuće i blagoslov svetog Franje prenijeti ostalima i u našim obiteljima.

Hvala Bogu i svetom Franji na svakoj milosti i našem duhovnom vođi fra Željku Grubišiću kao i našem kapelanu fra Petru Ljubičiću na svesrdnoj pomoći našeg hodočašća i molitvama.